The Latest News About The Sims


SimGuruNita heeft op het officiële Sims 3 forum de vertalig van het 2de deel van “Grant Rodiek Over De Sims 3 Ambities” lees het hier:

.

Verander de buurt van je Sims klus voor klus
Sommige spelers van de Sims hangen altijd rond in Bouwen en Kopen, terwijl anderen zich uren kunnen vermaken met het onderdeel ‘Sim creëren’. Dat vinden wij natuurlijk prima, maar we konden het niet laten om deze creatieve spelers naar het onderdeel Leven te lokken in De Sims 3 Ambities.

Hiervoor hebben we de carrières van binnenhuisarchitect en stylist gebruikt en tatoeages en de tatoeagestoel toegevoegd aan de game. Bereid je voor op een dagje in het leven van een Sim met deze beroepen!

Binnenhuisarchitect dag 10: De entertainmentkamer, oftewel “De Mannengrot”
Mijn Sim, Grant Duders, heeft in de gemeenschap naam gemaakt voor zichzelf als een ambitieuze binnenhuisarchitect. Maar hij heeft nog niet voldoende ervaring om goed betaalde klussen te verdienen, zoals de verbouwing van een huis of keuken. Gelukkig woont er een sportfanaat in de buurt, die verlangt naar een ideale kamer om sportwedstrijden te kijken met zijn vrienden. Als man begrijpt Grant Duders precies waarnaar deze macho verlangt en hij grijpt deze klus met beide handen aan.
Voor ik met de verbouwing begin, laat ik Grant met de eigenaar van het huis babbelen, om zo meer te weten te komen over diens smaak. Mijn opdrachtgever blijkt van buiten te houden en is bovendien een snob. Dat is goed om te weten, want ik kan deze eigenschappen in het ontwerp van mijn Sim verwerken.
Ik begin aan de verbouwing, met de karaktereigenschappen van mijn opdrachtgever in het achterhoofd. Hierdoor kom ik in een nieuw onderdeel terecht: Verbouwen. Dit is een soort combinatie tussen Kopen en Bouwen. Linksboven in het scherm staat een lijst van eisen die gesteld zijn door de opdrachtgever. Deze eisen zullen altijd variëren, zodat iedere klus uniek is. Dat is logisch, want iedere opdrachtgever is ook uniek! Voor deze entertainment kamer heeft mijn opdrachtgever een televisie met een groot scherm nodig, een bar, een comfortabele bank en een tafelvoetbalset voor de lol. Dat klinkt eenvoudig, maar het budget is beperkt en het is een hele uitdaging om een tafelvoetbalset, bar en grote televisie in één kamer te zetten.
Omdat mijn opdrachtgever een snob is, weet ik dat hij geen kosten wil sparen. Ik gebruik alleen voorwerpen van hoge kwaliteit. Dat betekent dat ik minder geld kan uitgeven aan nieuwe vloerbedekking en aanvullende decoraties. Door de televisie aan de muur te hangen, blijft er meer ruimte over op de vloer, dus dat werkt in mijn voordeel.
Omdat mijn opdrachtgever van buiten houdt, is het slim om een hele hoop ramen te kopen. Mijn budget is erg krap op dit punt, maar ik weet een paar ramen te vinden die een ruimtelijk gevoel geven en er enigszins mannelijk uitzien.
Voor ik Verbouwen verlaat, controleer ik of ik geen troep in de kamer heb achtergelaten en of ik alle voorwerpen op de juiste manier heb geplaatst, zodat de opdrachtgever van Grant Duders vrij kan bewegen. Je kunt altijd overschakelen tussen Verbouwen en Leven, voor het geval je wat onderzoek wilt doen naar je opdrachtgever, of bijvoorbeeld een portret van hem of haar wilt schilderen, voor net dat beetje extra.
Grant Duders vertelt zijn opdrachtgever dat de klus erop zit. Ik word een beetje zenuwachtig van de manier waarop mijn opdrachtgever door de kamer loopt en mijn werk deskundig onder de loep neemt. Heb ik voor de juiste kleuren gekozen? Zal hij blij zijn met deze bank? Gelukkig is de opdrachtgever helemaal in zijn nopjes met het eindresultaat. Grand Duders krijgt dan ook een geweldige beoordeling. Hij is blij dat ik alles heb gekocht waar hij om gevraagd had en dat ik bovendien ramen heb geplaatst, zodat hij lekker naar buiten kan kijken. De opdrachtgever heeft mijn Sim een drankje aangeboden aan de nieuwe bar, maar mijn Sim bedankte vriendelijk; vandaag moet hij al zijn aandacht aan zijn werk besteden. Nu we het toch over werk hebben; Grant Duders heeft net promotie gemaakt. Dat betekent nieuwe opdrachtgevers en een hele hoop mogelijke klussen!

Stylist dag 2: Maak kennis met het bloempotkapsel
Zo gauw stylisten in de weer gaan met een schaar, kunnen andere Sims heel blij of juist diep ongelukkig worden. Het is een hele verantwoordelijkheid en juist daarom heeft Katy McMenace voor dit werk gekozen. De plaatselijke schoonheidssalon had een open stylingstation en Katy leek de ideale kandidaat te zijn om deze lege plek te vullen. Maar niet alles lijkt wat het is.
Jammer voor de inwoners van de stad!
Katy heeft een ietwat doortrapte kijk op mode, maar het feit dat ze nauwelijks ervaring heeft, werkt nog minder in haar voordeel. Niet alle Sims worden geboren als briljante stylisten. Dat is iets wat ze moeten leren en waar ze hard aan moeten werken.
De eerste klant (of het slachtoffer?) van Katy vroeg om een nieuw kapsel voor een chique etentje die avond. Ik liet Katy kort overleg voeren met de klant en daarna ging Katy aan de slag. Je komt vervolgens in een nieuw onderdeel terecht; Sim creëren met een modetintje. Ik bekeek de opties en koos voor een kort koppie; dat kapsel leek mij ideaal voor een etentje. Helaas kon de doortrapte Katy het niet laten om een verschrikkelijke permanent uit te voeren. Zo’n kapsel is niet van deze wereld. Misschien was dit kapsel meer op zijn plaats in een kwaadaardige wereld…
Zoals je waarschijnlijk zelf al bedacht had, is dit geen geslaagde klus. De klant ging er laaiend vandoor. Ik gebruik de term laaiend, omdat haar permanent wel in lichterlaaie leek te staan.
De tweede dag kwam er een nieuwe klant opdagen. Ze wilde een volledige makeover: een nieuw kapsel, nieuwe kleding; van top tot teen in het nieuw. De klant had onlangs last gehad van een midlifecrisis en wilde een nieuwe weg inslaan.
Daar kan Katy wel een handje bij helpen.
De klant leek wat stijfjes en gereserveerd, net alsof ze niet vaak genoeg buiten kwam voor wat frisse lucht. Ik koos voor een spannend pikant rokje en een shirt met een coole afbeelding. In plaats van een korte paardenstaart, gooide ik haar haar lekker los. Ik liet me helemaal gaan!
Maar toen kreeg ik een openbaring: Katy is niet voor het beroep van stylist in de wieg gelegd. Ze is er gewoon niet goed in. Ze zal waarschijnlijk binnenkort ontslagen worden, maar tot die tijd valt er nog vanalles leuks te beleven.
Ik besloot om het over een andere boeg te gooien met deze opdracht. Het thema van deze tragische makeover zou flanel worden. Een flanellen rok, blouse, schoenen van flanel; noem maar op. Ik liet Katy ook het hoofd van de arme klant kaal scheren.
Wat kan mij het schelen dat er misschien geen dag 3 komt? Katy McMenace zal in ieder geval niet snel vergeten worden. Dat wil nog niet zeggen dat het alle Sims zo zal vergaan. Stylisten kunnen ook een hoop mooi werk verrichten. Klanten kunnen met de handen in het haar de schoonheidssalon binnen komen wandelen en met frisse moed en een fantastisch nieuw uiterlijk weer naar buiten gaan.

Tatoeages als kunst
We wilden niet alleen maar tatoeages toevoegen aan De Sims. Het laten zetten van een tatoeage is een grote stap, want het is vrij permanent. Wij wilden tatoeages zien als kunst.
Mijn Sim, Buzz (gewoon Buzz), heeft een tatoeagestoel in de kelder van de plaatselijke schoonheidssalon. Sims willen door hem een tatoeage laten zetten, omdat ze weten dat hij iedere keer een uniek meesterwerkje zal creëren.
Zo gauw de klant van Buzz in de stoel zit, verschijnt het onderdeel ‘Tatoeage’ in beeld in ‘Sim creëren’. Met dit krachtige hulpmiddel, kan ik kiezen waar ik de tatoeage wil zetten: Bovenrug, onderrug of volledige rug, nek, enkel, borst, buik, pols, schouder, bovenarm of onderarm.
Vervolgens kan ik de tatoeage uitkiezen voor de klant van Buzz. Er zijn talloze tatoeages waar je uit kunt kiezen. Bovendien is het mogelijk om combinaties te maken van maximaal vijf verschillende lagen. In iedere laag kunnen de kleuren aangepast worden op verschillende manieren. Ik kan dus blauw met gouden vlammen en knalroze doodshoofden gebruiken, als Buzz daar voor zou willen gaan. Soms doet hij dat ook nog!
Ik kan het formaat van de afzonderlijke lagen aanpassen, om zo betere combinaties te maken. Een kabouter moet bijvoorbeeld groot zijn, terwijl ik wil dat het prikkeldraad een subtiel detail is. Uiteindelijk kan ik de transparantie van de volledige tatoeage bepalen, zodat de tatoeage samensmelt met de huid van de klant, of juist meteen in het oog springt.
Je kunt dus een hele hoop keuzes maken en als tatoeëerder heb je een bepaald soort macht! Gelukkig is Buzz een geduldige kunstenaar, die iedere klus aan kan. Hij durft gewaagde combinaties te maken, maar weigert Lama’s te tatoeëren. Hij kan uit Lama’s geen inspiratie halen.
Buzz is behoorlijk stoer, dus ik laat hem zijn gang maar gaan.

Geef een reactie

Tagwolk

